Κλειδωμένος εκτός του ημερολογίου ή του Gmail; Δείτε πώς μπορείτε να ξεκολλήσετε—και να το αποτρέψετε από το να συμβεί εξαρχής.
ΕΙΝΑΙ ΠΡΩΙ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ και πιστεύετε ότι μπορείτε να τηρήσετε μια σημαντική προθεσμία εργασίας στο τέλος της εβδομάδας, αν απλά συγκεντρωθείτε για τις επόμενες οκτώ ώρες.
Παράλειψη μεσημεριανού γεύματος; Check.
Απενεργοποίηση μέσων κοινωνικής δικτύωσης; Check.
Τώρα για να συνδεθείτε στο Gmail, Google Spreads και στα Google Documents για να προχωρήσετε… Περιμένετε… Τι στο καλό;
Αν είστε όπως πολλοί από εμάς που βασίζονται στη σουίτα εργαλείων επιχειρηματικής, ακαδημαϊκής και προσωπικής παραγωγικότητας της Google, είναι η στιγμή που μπορεί να σταματήσει τη μέρα σας. Είτε αυτό οφείλεται σε αλλαγή κωδικού πρόσβασης, παραβίαση του λογαριασμού σας είτε σε κάποιο άλλο λόγο, δεν μπορείτε να συνδεθείτε στον Λογαριασμό σας Google και στις πολλές υπηρεσίες που συνδέονται με αυτόν τον λογαριασμό.
Τώρα τι?
To web είναι γεμάτο με συμβουλές και συντομεύσεις σχετικά με το τι πρέπει να κάνετε σε αυτήν την περίπτωση, από το password manager, έως την απενεργοποίηση του ελέγχου ταυτότητας δύο παραγόντων (δεν συνιστάται!).
Αντί να χρησιμοποιήσουμε το πιο δημοφιλές εργαλείο της Google, το Google Search, για την απάντηση, αποφασίσαμε να ρωτήσουμε απευθείας την εταιρεία τι συμβαίνει όταν οι χρήστες δεν μπορούν να εισέλθουν και ποια βήματα πρέπει να κάνουν για να ανακτήσουν τον λογαριασμό τους. Ο Guemmy Kim, διευθυντής ασφάλειας και ασφάλειας λογαριασμού στην Google, μας καθοδήγησε στις ερωτήσεις μας.
Πώς απενεργοποιούνται οι Λογαριασμοί Google;
Αρχικά, ας προσπαθήσουμε να καταλάβουμε γιατί μπορεί να βρίσκεστε σε αυτήν την κατάσταση.
Ο Kim λέει ότι υπάρχουν τρία βασικά σενάρια όπου ένας χρήστης μπορεί να βρεθεί να μην μπορεί να μπει στον λογαριασμό του. Το πρώτο είναι ότι ο χρήστης χάνει τους κωδικούς του. Αυτό μπορεί να σημαίνει ότι ξεχάσατε τον κωδικό πρόσβασής σας, αλλάξατε τον κωδικό πρόσβασής σας Google σε μια συσκευή και ξεχάσατε να τον εισαγάγετε ξανά σε άλλη συσκευή.
Το δεύτερο σενάριο είναι ότι ο λογαριασμός Google ενός χρήστη είναι απενεργοποιημένος λόγω υποψίας παραβίασης. “Εάν η Google υποπτεύεται ότι ένας λογαριασμός έχει παραβιαστεί, τον απενεργοποιούμε ως προληπτικό μέτρο”, λέει η Kim. “Αυτό είναι παρόμοιο με το πώς μια τράπεζα θα ανέστειλε μια πιστωτική κάρτα εάν εντοπίσει ύποπτες συναλλαγές στον λογαριασμό.”
Το τρίτο σενάριο είναι η Google να αναστείλει έναν λογαριασμό που παραβαίνει τις πολιτικές της. Εάν ένας χρήστης έχει δημοσιεύσει καταχρηστικό περιεχόμενο ή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου του εμπλέκεται σε παραβιάσεις ηλεκτρονικού ψαρέματος, αυτοί θα ήταν μερικοί από τους πιθανούς λόγους για την απενεργοποίηση ενός λογαριασμού λόγω ζητήματος πολιτικής.
Ξέρω λοιπόν γιατί είμαι κλειδωμένος έξω. Τι μπορώ να κάνω?
Για ένα ζήτημα κωδικού πρόσβασης ή διαπιστευτηρίων, θα μεταβείτε στο “Ξεχάσατε το email;” συνδέστε κάτω από την προτροπή σύνδεσης ή ξεκινήστε τη διαδικασία αυτόματης ανάκτησης λογαριασμού της Google, η οποία σας καθοδηγεί σε μια σειρά ερωτήσεων είτε για πρόσβαση στον λογαριασμό μέσω μιας δευτερεύουσας μεθόδου (2FA) (έναν αριθμό τηλεφώνου ή άλλη διεύθυνση email, για παράδειγμα) είτε, εάν αυτές οι μέθοδοι δεν δουλέψουν, για να δημιουργήσετε έναν λογαριασμό αντικατάστασης.
Το ίδιο ισχύει και για λογαριασμούς που είναι ύποπτοι για κλοπή. θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε το εργαλείο ανάκτησης λογαριασμού. Ο Kim λέει ότι ένα σημαντικό μέρος της διασφάλισης μιας ομαλής ανάκτησης είναι ότι έχετε ρυθμίσει εκ των προτέρων αριθμούς τηλεφώνου ή διευθύνσεις email ανάκτησης. “Προτρέπουμε όλους να προσθέσουν έναν αριθμό τηλεφώνου ανάκτησης στον λογαριασμό τους.” Ο Kim πρόσθεσε ότι τυχόν αριθμοί τηλεφώνου που προστέθηκαν για έλεγχο ταυτότητας δύο παραγόντων δεν χρησιμοποιούνται για τίποτα άλλο, επομένως δεν χρειάζεται να ανησυχείτε μήπως χρησιμοποιηθεί από εμπόρους.
Ωστόσο, οι λογαριασμοί που έχουν επισημανθεί για παραβάσεις πολιτικής έχουν τη δυνατότητα να ελέγξουν αυτήν την ενέργεια κατά την επόμενη σύνδεσή τους
Ο Kim λέει ότι όποιος αντιμετωπίζει αυτήν την κατάσταση θα πρέπει πρώτα να ελέγξει τις πολιτικές της Google για να βεβαιωθεί ότι κατανοεί γιατί απενεργοποιήθηκε ο λογαριασμός πριν κάνει κλικ. Σε ορισμένες περιπτώσεις, η επόμενη προσπάθεια σύνδεσης θα εμφανίσει λεπτομέρειες σχετικά με τους λόγους απενεργοποίησης του λογαριασμού, όπως υποψία ηλεκτρονικού ψαρέματος (phishing). “Ωστόσο, υπάρχουν ορισμένες περιπτώσεις όπου δεν μπορούμε να παράσχουμε πρόσθετες λεπτομέρειες λόγω ανησυχιών για την ασφάλεια”, λέει ο Kim.
Υπάρχει η δυνατότητα έφεσης της απόφασης, “Οι χρήστες μπορούν να παρέχουν πρόσθετο υλικό για να βοηθήσουν τους ελεγκτές μας να αποφασίσουν εάν θα επαναφέρουν την πρόσβαση στον λογαριασμό τους”, λέει η Kim.
Αυτή η διαδικασία ελέγχου μπορεί να διαρκέσει περίπου δύο ημέρες.
Μπορώ να μιλήσω σε έναν άνθρωπο τελικα;
Η σύντομη απάντηση στις περισσότερες περιπτώσεις είναι όχι. Πιθανότατα δεν πρόκειται να πάρετε ένα άτομο στο τηλέφωνο μέσω κάποιου είδους τηλεφωνικής γραμμής Google. Υπάρχουν όμως περιπτώσεις όπου ορισμένοι χρήστες ενδέχεται να λάβουν επιπλέον βοήθεια ανάλογα με τη φύση του λογαριασμού. Ο Kim λέει ότι όσοι έχουν λογαριασμό Google μέσω της εργασίας, του σχολείου ή άλλης ομάδας ενθαρρύνονται να απευθυνθούν στον διαχειριστή τους, ο οποίος μπορεί να είναι σε θέση να διαχειρίζεται τους χρήστες μέσω της Κονσόλας διαχειριστή.
Άλλοι χρήστες της Google, όπως άτομα στο Πρόγραμμα συνεργατών YouTube ή συνδρομητές στο Google Fi ή στο Google One ενδέχεται να έχουν αποκλειστικές ομάδες υποστήριξης για να βοηθήσουν μέσω αυτών των προϊόντων. Μπορεί να είναι σε θέση να προσφέρουν καθοδήγηση ή να παρέχουν γενική βοήθεια, αλλά ο Kim λέει ότι δεν πρέπει να περιμένετε να έχουν ένα μαγικό ραβδί επαναφοράς λογαριασμού. “Για λόγους ασφαλείας, αυτοί οι πράκτορες δεν μπορούν να επαναφέρουν την πρόσβαση στον λογαριασμό”, λέει ο Kim.
Πώς αποφασίζει η Google να αναστείλει έναν λογαριασμό;
Ο Kim λέει ότι διαφορετικοί τύποι σημάτων και μοτίβων μπορούν να επηρεάσουν την απόφαση απενεργοποίησης ή επισήμανσης ενός λογαριασμού, κάτι που δεν είναι τρομερά σαφές, αλλά δείχνει επίσης πόσο γενικά βλέπει η εταιρεία τη δυνητικά επιζήμια δραστηριότητα. Ορισμένα από αυτά τα μοτίβα περιλαμβάνουν τη σύνδεση σε υπολογιστή ή νέο τηλέφωνο για πρώτη φορά, αλλαγή κωδικών πρόσβασης ή άλλα συμβάντα που οι χρήστες μπορούν επίσης να ελέγξουν στη σελίδα ασφαλείας του λογαριασμού τους.
Οι ειδοποιήσεις που αποστέλλονται σε αυτές τις περιπτώσεις επιτρέπουν στον κάτοχο του λογαριασμού να ελέγχει πρώτα εάν συμβαίνει κάτι παράξενο “και εάν ο αλγόριθμος ανίχνευσης δεν έχει ακόμη πιάσει κάτι”, λέει η Kim.
Όταν η συμπεριφορά δείχνει περισσότερο μια παραβίαση λογαριασμού ή κάτι κακό, η Google μπορεί να αναγκάσει τον κάτοχο του λογαριασμού να περάσει από το εργαλείο ανάκτησης λογαριασμού για να επαληθεύσει την ταυτότητά του και να αλλάξει τον κωδικό πρόσβασής του.
Ο Kim λέει, “Η ιδέα είναι να αφήσουμε τον πραγματικό χρήστη να επιστρέψει στον λογαριασμό του Google ενώ αποκλείεται ο δράστης.”
Φυσικά, όλα αυτά λειτουργούν μόνο εάν έχετε ρυθμίσει τα κατάλληλα μέτρα προτού παραβιαστεί ο λογαριασμός σας. Εάν το έχετε ήδη χακαριστεί, μπορεί να υπάρχουν περιπτώσεις όπου αν δεν έχετε ήδη ρυθμίσει προηγμένα μέτρα ασφαλείας—όπως η χρήση του τηλεφώνου σας ως εργαλείο σύνδεσης δύο παραγόντων ή η ενημέρωση των αριθμών τηλεφώνου ανάκτησης—ίσως δεν υπάρχει τρόπος να το πάρετε πίσω.
Πηγή: https://www.wired.com/story/what-to-do-locked-out-cant-log-in-google-account/